ממשלת ישראל אישרה את האסטרטגיה הלאומית לפיתוח בינה מלאכותית

היוזמה קובעת מסלול לעצמאות טכנולוגית באמצעות יצירת תשתית דיגיטלית סגורה וייצור שבבים מקומי

קבינט השרים הישראלי אישר תוכנית לפיתוח בינה מלאכותית שיזם ראש הממשלה בנימין נתניהו. המסמך החדש מבסס את המעבר של המדינה לריבונות טכנולוגית. הרשויות מתכננות להתחיל לייצר שבבים מקומיים, להתקין מאה אלף צמתי מחשוב עבור המגזר הציבורי ולבנות מחשב קוונטי לאומי תוך שימוש ברכיבים ישראליים בלבד.

בעבר, הביטחון הלאומי היה תלוי במידה רבה בשירותי ענן זרים ובחומרה מיובאת. מצב זה הציב סיכונים חמורים על רקע משברים עולמיים או אמברגו טכנולוגי אפשרי. כעת, המדינה מבטלת את הפגיעות הזו. מערכת אקולוגית דיגיטלית עצמאית מבטיחה את הפעולה היציבה של התעשייה הביטחונית והמשרדים האזרחיים ללא חשיפה ללחץ חיצוני.

המכון הלאומי החדש לבינה מלאכותית יתמוך בפרויקט ויפגיש מדענים, פקידים ומשקיעים פרטיים. רשתות עצביות יעזרו לשדרג את המערך הביטחוני, לחזק את הגנת הסייבר ולזהות זיופים עמוקים. ארז אשכול, ראש המטה הרלוונטי, הדגיש כי צעדים אלה יחזקו את מעמדה הבינלאומי של המדינה בעשורים הקרובים.

חדשות פוליטיות בישראל ובמזרח התיכון