תיירות בישראל 2025: סיכום השנה, שיא מהגרים מארה”ב וחזרתם של עולי הרגל

על פי נתונים רשמיים של משרד התיירות הישראלי (IMOT), בשנת 2025 ביקרו בישראל כ-1.3 מיליון תיירים זרים – זוהי התאוששות משמעותית לאחר שנות המגפה והסכסוכים הקשים. הקבוצה הגדולה ביותר הייתה אמריקאים: כ-400,000 איש הגיעו מארצות הברית, מה שמהווה חלק ניכר מסך זרם התיירות. יחד עם קנדה (28,000 תיירים) צפון אמריקה תרמה 428,000 מבקרים.
במקום השני – צרפת (159,000), במקום השלישי – בריטניה (95,000). שלוש המדינות הללו יחד סיפקו כ-55% מכלל ההגעות. אחריהן: רוסיה (64,000), גרמניה (38,000), אוקראינה (31,000), קנדה (28,000) ורומניה (27,000).
בולט במיוחד הגידול בעניין לתיירות עלייה לרגל בקרב נוצרים. בעונת חג המולד 2025 (דצמבר) משרד התיירות ציפה לכ-130,000 תיירים בסך הכל, מתוכם כ-40,000 עולי רגל נוצרים שהגיעו לירושלים, בית לחם ונצרת. זו הייתה חזרה משמעותית ראשונה לחגיגות חג המולד לאחר שנתיים של הגבלות בגלל המלחמה בעזה – בבית לחם התקיימו אירועים מלאים, הדליקו עץ אשוח בכיכר המערה, והמלונות היו תפוסים ב-70% בימי השיא.
גורמי ההצלחה המרכזיים:
- חידוש טיסות של חברות תעופה אמריקאיות (Delta, United, American Airlines מסתיו 2025).
- שיפור רמת הביטחון בהנחיות הנסיעה של מדינות רבות.
- הערכה גבוהה של המבקרים: 88% מהנשאלים היו מרוצים מאוד מהטיול, 83% המליצו על ישראל לחבריהם.
שר התיירות חיים כץ כינה את שנת 2025 “התחלה מוצלחת של ההתאוששות”, ואת 2026 – שנה של צמיחה נוספת, במיוחד בזכות השוק האמריקאי ועולי הרגל.
