תיירות בישראל 2025: סיכום השנה, שיא מהגרים מארה”ב וחזרתם של עולי הרגל

בשנת 2025 אירחה ישראל 1.3 מיליון תיירים זרים. האמריקאים היוו את הקבוצה הגדולה ביותר, ותיירות הצליינות נמצאת בתהליך התאוששות הדרגתי.

על פי נתונים רשמיים של משרד התיירות הישראלי (IMOT), בשנת 2025 ביקרו בישראל כ-1.3 מיליון תיירים זרים – זוהי התאוששות משמעותית לאחר שנות המגפה והסכסוכים הקשים. הקבוצה הגדולה ביותר הייתה אמריקאים: כ-400,000 איש הגיעו מארצות הברית, מה שמהווה חלק ניכר מסך זרם התיירות. יחד עם קנדה (28,000 תיירים) צפון אמריקה תרמה 428,000 מבקרים.

במקום השני – צרפת (159,000), במקום השלישי – בריטניה (95,000). שלוש המדינות הללו יחד סיפקו כ-55% מכלל ההגעות. אחריהן: רוסיה (64,000), גרמניה (38,000), אוקראינה (31,000), קנדה (28,000) ורומניה (27,000).

בולט במיוחד הגידול בעניין לתיירות עלייה לרגל בקרב נוצרים. בעונת חג המולד 2025 (דצמבר) משרד התיירות ציפה לכ-130,000 תיירים בסך הכל, מתוכם כ-40,000 עולי רגל נוצרים שהגיעו לירושלים, בית לחם ונצרת. זו הייתה חזרה משמעותית ראשונה לחגיגות חג המולד לאחר שנתיים של הגבלות בגלל המלחמה בעזה – בבית לחם התקיימו אירועים מלאים, הדליקו עץ אשוח בכיכר המערה, והמלונות היו תפוסים ב-70% בימי השיא.

גורמי ההצלחה המרכזיים:

  • חידוש טיסות של חברות תעופה אמריקאיות (Delta, United, American Airlines מסתיו 2025).
  • שיפור רמת הביטחון בהנחיות הנסיעה של מדינות רבות.
  • הערכה גבוהה של המבקרים: 88% מהנשאלים היו מרוצים מאוד מהטיול, 83% המליצו על ישראל לחבריהם.

שר התיירות חיים כץ כינה את שנת 2025 “התחלה מוצלחת של ההתאוששות”, ואת 2026 – שנה של צמיחה נוספת, במיוחד בזכות השוק האמריקאי ועולי הרגל.

חדשות תיירות בישראל ובעולם