ראש השב”כ דוד זיני ביטל את תקציב פורום הלהט”ב בשב”כ

ראש השב”כ דוד זיני החל בארגון מחדש של השירות וביטל את האירועים התאגידיים הפנימיים המוקדשים לחודש הגאווה. ההנהגה איפסה את התקציב של תא הלהט”ב של העובדים והחזירה את הכספים לקופה הכללית של הארגון כדי לתמוך בפעילות ביטחונית ישירה. כתב חדשות 12, ירון אברהם, דיווח כי הדרג הבכיר של השירות הקפיא גם את ההכנות להרצאה שנתית פנימית מיוחדת.
בשנים קודמות, השירות תמך בקבוצות חברתיות ספציפיות והקצה להן תקציבים נפרדים. כעת, זיני שינה לחלוטין את הגישה הזו לטובת איחוד המשאבים הפנימיים. נציגים רשמיים של השירות מדגישים את מחויבותם לנהלים קפדניים: העובדים שומרים על הזכות לארגן הרצאות, אך ורק בכפוף לעמידה בנהלים הכלליים החלים מעתה באופן שווה על כלל המשרתים ללא יוצא מן הכלל.
הכללים החדשים עוררו תגובות קוטביות במערכת הפוליטית בישראל. האופוזיציה, בראשות יאיר לפיד, מתחה ביקורת חריפה על פעולות ההנהגה. מנגד, תומכי הקו השמרני בציבור בירכו על החלטתו הניהולית של זיני. הם מציינים כי ההתרחקות מדיונים חברתיים מקבעת סטנדרט חדש עבור השירות החשאי: הארגון מחזיר את המיקוד המוחלט למשימתו העיקרית – הגנה על המדינה מפני איומים חיצוניים ופנימיים.
