חברה11.06.2026

אסתר שמיר הלכה לעולמה לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן

סצנת המוזיקה הישראלית ספגה אבדה קשה: הזמרת והיוצרת אסתר שמיר הלכה לעולמה בגיל 71.

הזמרת, המוזיקאית והיוצרת הישראלית הבולטת אסתר שמיר הלכה לעולמה בגיל 71. סיבת המוות היא מחלת הסרטן, בה נאבקה אסתר באומץ בתקופה האחרונה. את שעותיה האחרונות היא בילתה בביתה, מוקפת במשפחתה וביקיריה הקרובים ביותר.

אסתר שמיר, שנולדה בירושלים ב-1955, נכנסה להיסטוריה כאחת המבצעות המבריקות והנועזות של סצנת המוזיקה הישראלית בשנות השבעים והשמונים. היא נחשבת בצדק לאישה הראשונה שסללה את הדרך במוזיקת הרוק הישראלית. המעבר שלה משירה פופית קלאסית לצליל עמוק, כן ורגשי יותר היה פריצת דרך אמיתית והשפיע באופן רדיקלי על התפתחות תעשיית המוזיקה המקומית.

את דרכה היצירתית לפרסום רחב החלה אסתר במהלך שירותה בלהקת הנח”ל. מאוחר יותר, היא קיימה שיתוף פעולה פעיל ומוצלח במיוחד עם בעלה הראשון, המוזיקאי אפרים שמיר. יצירותיה המקוריות הפכו לנכסי צאן ברזל של התרבות הישראלית, ובהן להיטים אלמותיים כמו “עברתי רק כדי לראות” ו-“במקום הכי נמוך בתל אביב”.

בנוסף לקריירה המוזיקלית המזהירה שלה, אסתר שמיר הייתה ידועה בפעילותה הענפה מחוץ לבמה. בסוף שנות השמונים היא החלה ללמוד לעומק נטורופתיה ורפואה אלטרנטיבית. הזמרת פיתחה שיטת טיפול משלה בשם “קול הרוח”, אשר שילבה עבודה קולית עם פרקטיקות רוחניות, והקדישה שנים רבות להוראה ולעזרה לאנשים. לכתה היא אבדה עצומה לחברה הישראלית כולה ולאמנות המוזיקה.

חדשות נוספות על תרבות בישראל