מרטין מנם, יו”ר בית הנבחרים של ארגנטינה, ביקר בישראל בביקור רשמי

הכנסת הפכה לפרלמנט הזר הראשון שמרטין מנם ביקר בו לאחר כניסתו לתפקיד.

יושב ראש בית הנבחרים של ארגנטינה, מרטין מנם, הגיע לישראל לביקור רשמי וקיים סדרת פגישות עם הנהגת הכנסת. צעד זה מהווה המשך לקו מדיניות החוץ החדש של ממשלת ארגנטינה, שמטרתו חיזוק הקשרים עם ירושלים. יחד עם שגריר ארגנטינה, ראש הבית התחתון של הפרלמנט לקח חלק בשיחות שביססו את מעמד השותפות בין שתי המדינות.

הכנסת הפכה לפרלמנט הזר הראשון שמרטין מנם ביקר בו מאז כניסתו לתפקיד. במהלך הפגישות דנו הצדדים בתיאום יוזמות חקיקה ובפרויקטים משותפים. ראש המשלחת הארגנטינאית הדגיש כי תחת הנהגתו של הנשיא חבייר מיליי, בואנוס איירס מצהירה באופן גלוי על תמיכתה בישראל וחוזרת לערכי הדמוקרטיה והחופש בזירה הבינלאומית.

יושב ראש הכנסת, אמיר אוחנה, הגדיר את ביקורו של עמיתו הארגנטינאי כאירוע היסטורי ואישר את נכונותו להרחבת הדיאלוג הבין-פרלמנטרי. הפגישה הציגה יצירת סטנדרט חדש של שיתוף פעולה בין מדינות אמריקה הלטינית והמזרח התיכון. בתום השיחות הסכימו הצדדים להקים ערוצי תקשורת קבועים לחילופין של ידע בתחומי הביטחון והשיתוף הכלכלי.

חדשות פוליטיות בישראל ובמזרח התיכון