סיכום ועידת החקלאות ה-17 של ישראל בירושלים

ועידת החקלאות ה-17 של ישראל ננעלה בירושלים בהשתתפות כ-850 בני אדם, בהם חקלאים מובילים, ראשי מועצות אזוריות, חוקרים ופוליטיקאים. במהלך שלושת ימי הוועידה חתמו נציגי הענף על עסקאות עסקיות בשווי כולל של כ-240 מיליון שקלים.
הנושא המרכזי בדיונים היה מציאת מנגנונים יעילים למאבק ביוקר המחיה במדינה. משתתפי האירוע הסכימו כי המדיניות הממשלתית הנוכחית של התבססות מופרזת על יבוא מזון אינה פותרת את בעיית המחירים הגבוהים. כחלופה, המומחים הציעו להתמקד בהרחבת הייצור החקלאי המקומי ובהשקעות שיטתיות בחקלאים צעירים, צעד שיחזק באופן ישיר את הביטחון התזונתי.
הדוברים בוועידה קראו לממשלה לשנות באופן דרסטי את היחס לחקלאות ברמה הלאומית. על רקע האירועים הנוכחיים, הקהילה המקצועית דורשת להכיר במגזר האגרו כענף אסטרטגי החיוני לחוסן הכלכלי ולקיומה של מדינת ישראל.
חדשות כלכלה ועסקים מישראל ומהעולם
