ספורט10.06.2026
רב־האמן הישראלי בן ה-70 יהודה גרינפלד זכה בשתי מדליות זהב באליפות העולם בשחמט לחירשים
שחקן השחמט הישראלי בן ה-70 יהודה גרינפלד זכה במדליות זהב בשחמט מהיר ובבליץ בטורניר בספרד, והבטיח את מקומו באולימפיאדת החירשים 2027.

רב-האמן הישראלי בן ה-70 יהודה גרינפלד זכה בשתי מדליות זהב באליפות העולם העשרים בשחמט לחירשים שנערכה בספרד. גרינפלד סיים במקום הראשון בתחרויות השחמט המהיר והבליץ, והבטיח את השתתפותו באולימפיאדת החירשים 2027 באוסטריה.
הטורניר התקיים על רקע מתיחות פוליטית, כאשר מספר משלחות בחרו שלא להשתתף בתחרות בעקבות השתתפותה של נבחרת ישראל. למרות זאת, גרינפלד התמודד בהצלחה מול יריבים מעשרות מדינות וזכה בשני תארי אליפות עולם.
אלוף העולם ואלוף אירופה לשעבר הוסיף הישג בינלאומי נוסף לקריירה המרשימה שלו, ואישר פעם נוספת את מעמדה של אסכולת השחמט הישראלית בזירה הבינלאומית. להצלחת המשלחת הישראלית תרם גם יבגני שבציוק, שזכה במדליית ארד בקטגוריית הגיל שלו. הישגיהם מצטרפים לשורת הצלחות של הספורט הישראלי בתחרויות בינלאומיות.
