חברה24.06.2026

בניה ברבי הפסיד בתביעה לאור מרמלשטיין: הזמר ישלם למעלה מ-5.3 מיליון שקלים בגין הפרת חוזה

המאבק המשפטי בין האמן להנהלתו התנהל מאז מרץ 2022, אז ביטל בניה ברבי באופן חד-צדדי חוזה בלעדיות תלת-שנתי.

הזמר והיוצר בניה ברבי הפסיד במאבק משפטי רב-שנים נגד מפיקו ומנהלו האישי לשעבר, אור מרמלשטיין. על פי פסק בוררות שניתן לאחרונה, ברבי חויב לשלם פיצויים חסרי תקדים בסך של למעלה מ-5.3 מיליון שקלים בגין הפרת חוזה.

הסכסוך הממושך בין האמן להנהלתו החל במרץ 2022, אז ביטל ברבי באופן חד-צדדי חוזה בלעדיות תלת-שנתי. באותה עת, האשים הזמר את מנהלו בהתנהלות כספית קלוקלת, ניפוח מלאכותי של עמלות מהופעות וניהול כושל של הקריירה שלו. עם זאת, לאחר הליך בוררות מקיף שנמשך כארבע שנים, רואי חשבון חוקרים בלתי תלויים הפריכו לחלוטין את טענותיו של המוזיקאי. הבורר, ד”ר אלון קפלן, קבע כי ברבי לא רק סיים את ההסכם ללא עילה משפטית, אלא גם חיבל במכוון בשותפות המקצועית ביניהם בטרם ניתוק הקשר הרשמי.

פסק הדין הסופי עומד על 5,328,080 שקלים בדיוק. סכום עתק זה – החריג מאוד בתעשיית המוזיקה המקומית – מורכב מ-3.47 מיליון שקלים בגין נזקים ישירים מאובדן החוזה וריבית שנצברה, וכן 950 אלף שקלים עבור הוצאות משפט ושכר טרחת עורכי דין. במסגרת פסיקה נגדית מינורית, הורה מוסד הבוררות למרמלשטיין להשיב לברבי כ-80 אלף שקלים עקב אי-התאמות חשבונאיות היסטוריות קלות, אך לא היה בכך כדי להשפיע על הניצחון המוחלט של המנהל.

בתגובה לסיום המאבק המשפטי הממושך, הביע אור מרמלשטיין סיפוק עמוק מהתוצאה וציין כי הצדק סוף סוף יצא לאור. הוא הדגיש כי מעולם לא דרש יותר ממה שהגיע לו כדין עבור שנות עבודתו המסורה וההשקעות הכספיות הניכרות שהשקיע בבניית הקריירה של האמן.

מנגד, ברבי בחר להתייחס למכה הכלכלית הקשה בגישה פילוסופית, וציטט את “שיר השירים” בתגובתו לעיתונאים. הוא ציין כי למרות ההפסדים הכספיים העצומים, הוא חש כעת “משוחרר ונקי נפשית”, ובכוונתו לרכז מחדש את כל מרצו ביצירה, בהקלטת חומרים חדשים וביציאה לסיבוב הופעות גדול בקיץ הקרוב.

חוק ומשפט בישראל ובעולם: חדשות פלילים ועדכונים אחרונים