פוליטיקה07.06.2026
איראן תקפה את ישראל בטילים בליסטיים לאחר שחיזבאללה הפר את הפסקת האש
חיזבאללה שיבש את הסכמי הפסקת האש על ידי חידוש ירי הרקטות, מה שעורר תקיפות תגמול של צה"ל בביירות ומתקפת טילים בליסטיים ישירה של איראן על ישראל.

ב-7 ביוני 2026, איראן ירתה טילים בליסטיים לעבר ישראל. הדבר אירע מספר שעות לאחר תקיפות אוויריות של ישראל על יעדי חיזבאללה בפרברים הדרומיים של ביירות (הדאחייה). צבא ישראל מסר כי התקיפה מהווה את מתקפת הטילים הישירה הראשונה מצד איראן במהלך הפסקת האש השברירית.
על פי צה”ל, הטילים שוגרו משטח איראן, בפרט מאזור כרמאנשאה, כחלק ממבצע ששם הקוד שלו הוא “הבטחת אמת 5” (True Promise 5). מערכת ההגנה האווירית של ישראל, “כיפת ברזל”, יירטה בהצלחה את כל הטילים ששוגרו. על פי הדיווחים האחרונים, לא התקבל מידע על פגיעות ישירות או נפגעים.
התקיפות הישראליות בביירות היו תגובה לירי הרקטות המחודש של חיזבאללה, שהפר את הסכמי הפסקת האש הקודמים.
