ישראל תעביר לאוקראינה מערכות טיהור מים מתקדמות לאזורי החזית

ישראל מרחיבה את הסיוע ההומניטרי לאוקראינה ותעביר מודולים מתקדמים לטיהור מים לאזורים שנפגעו במלחמה. משרד החוץ הודיע על כך בתחילת יולי 2025.
החלטה התקבלה על ידי שר החוץ גדעון סער ומומנה מתקציב משרד החוץ, ותהווה חלק מתוכנית השיקום של התשתיות הקריטיות באוקראינה שנהרסו בתקיפות הרוסיות.
הסיוע כולל מערכות סינון וטיהור מים המתאימות לשימוש בשטח, וכל מתקן מיועד לספק מי שתייה לעשרות אלפי אנשים. המשלוח יתואם דרך סוכנות הסיוע הבינלאומי של ישראל, מש”ב (MASHAV).
המערכות יוצבו באזורים המזרחיים והדרומיים של אוקראינה, שם תשתיות המים נהרסו משמעותית. על פי הערכות ארגונים בינלאומיים, מעל 9 מיליון אוקראינים מתמודדים כיום עם קשיי גישה למים נקיים.
למרות שישראל נמנעת מספקי נשק, המדינה ממשיכה ביוזמות סיוע הומניטרי. בחבילות סיוע קודמות סופקו בתי חולים שדה, ציוד רפואי, גנרטורים וערכות מזון.
“בנוגע לצרכים אנושיים בסיסיים, ישראל אינה יכולה לעמוד מן הצד. אנו פועלים במקום שיש לכך משמעות — לדאוג למים, רפואה והצלת חיים”, נמסר ממשרד החוץ.
ההערכה היא כי ההתקנות הראשונות יחלו לפעול באוקראינה כבר ביולי–אוגוסט 2025.
המשיכו לעקוב אחר עדכונים לגבי האזורים בהם יותקנו המערכות הישראליות וכיצד הן ישפיעו על חיי האזרחים.

